Büyük Veri (Big Data) fenomeni gelişmiş ülkelerde iş dünyasının en çok konuşulan konularından biridir. Vaad ettiği faydalar açısından tüm işletmelerin peşinden koştuğu, ancak elde edilmesinin ve faydalarından yararlanmanın son derece zor, bir o kadar da zahmetli olduğu Büyük Veri olgusu işletmeler için büyük vaadler içerebildiği kadar yeni kaosların
ve sıkıntıların başlangıcı da olabilecektir. Bu çalışmada Büyük Veri olgusunun ne olduğu, bu derece büyük bir fenomen olmasının sebepleri, mevcut uygulama sonuçlarının neler olduğu, işletmeler açısından getireceği zorluklar ve doğuracağı sıkıntılar ile Büyük Veri uygulamasının başarılı
olabilmesi için gereken hususlar literatür bilgileri ışığında ele alınmaya çalışılmıştır.